måndag 6 maj 2013

Eddie fick följa med till lydnadskursen idag. Han har blivit så ledsen varje gång jag och Dio åkt iväg utan honom. Han ville följa med på helgens utställningar också vilket han inte fick så idag tyckte jag han skulle få följa med och han blev överlycklig.
Han älskar att vara på klubben, även fast han är långt ifrån fokuserad på träning alla gånger.
Innan kursstart fick Eddie köra lite agility och det är ytterst sällan jag sett honom så taggad som han var idag. Han skuttade glatt över hindren och hängde med mig hela tiden. Klart det blev ett par ärevarv. Det är ju Eddie vi pratar om, men när jag ropade kom han som ett skott, redo att ta sig an nästa hinder. Till och med slalomen och balansen som brukar gå i slow motion var det fart på. Så otroligt kul att se!
Jag ska försöka ta mig ut till klubben lite oftare framöver så att båda killarna får träna. Eddie kan ju inte köra agility för ofta, dels för att han tröttnar och dels för att det inte är bra för hans artros men ett par gånger i veckan skulle nog funka. Synd bara att jag inte alltid har bil så jag kan åka ut när jag vill. Bussförbindelsen dit är det lite si och så med också men jag ska försöka ta mig dit i alla fall.
Dio måste ju komma igång med sin agilityträning också så att jag får se om det kan vara något för honom.

Dagens lektion var inte heller speciellt fartfylld. Det blev lite inkallningsövningar med hundarna bredvid oss i koppel och lite upprepningar av övningar sedan förut. Jag tycker det är lite segt. Skulle gärna ha mer action och mer träning på att ha hunden lös med störning, men det kanske kommer längre fram. Hoppas det i alla fall. Dio skötte sig som vanligt bra. Han är så duktig!
Eddie fick sitta i buren i bilen så länge och han var sååå olycklig! Han är inte van att sitta i bur och speciellt inte i en bur i bilen. Vi har aldrig bur i bilen annars. Idag tog jag med den bara för att det var ganska varmt så jag ville ha alla rutor på bilen helt nervevade och bakluckan öppen och Eddie skulle ju smita direkt om han inte var instängd i något. Ville inte sätta fast honom i hans bilsele heller och inte heller ville jag sätta fast honom någonstans ute för då skulle Dio förmodligen bara bli störd. Så därför fick det bli bur idag. Det var ingen hit alls tyckte Eddie, men han överlevde det också och han satt så snällt och väntade innan han fick ett varsågod att hoppa ut ur buren sen. Ska han följa med på utställningar sen så måste han ju vänja sig också vid att sitta i bur.
Han hade nog hoppats på att få träna lite mer sen när han blev utsläppt men klockan var så mycket så vi får ta mer träning en annan dag. Kanske att han får följa med nästa vecka också.

0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar