onsdag 20 mars 2013

Ska man vara sjuk är det lika bra att vara det kollektivt.
Min förkylning hänger envist kvar. Halsen är i alla fall bättre så det börjar lätta lite, men jag har fått rethosta istället, huvudet är fortfarande tungt, jag har huvudvärk mer eller mindre hela tiden och jag är konstant trött. Igår skulle jag bara vila en liten stund efter lunchrundan. En stund blev nästan 3 timmar. Ooops!
Idag blev det bara 1,5 timme men jag är fortfarande lika trött så det får bli sängen tidigt idag också. Sur är jag också för att jag inte kunde vara med på träningen igår på grund av förkylningen. Sista träningen med den bra instruktören så det blir ingen möjlighet för mig att säga hejdå. Skit också! :(

Och så har vi ju killarna... Dio med sin såriga pung som visserligen är bättre men fortfarande med sårskorpor på men dom verkar inte besvära honom så mycket så jag tror att det kommer att bli bra snart. Och så lilla Eddie som fått besvär med rumpan. Det ser ut som att han har fått analsäcksinflammation så nu går han med tratt och så får jag ringa veterinären i morgon och hoppas på att vi får en tid på fredag eller måndag. Ringde idag men då fick jag inte tag på dom. Annars får jag väl boka en tid där hemma istället. Åker nämligen hem på tisdag. Eddie är verkligen expert på att pricka in sina åkommor i samband med våra norrlandsvistelser.
I julas var det öronen och i somras var det artrosen. Jag får sluta åka hem helt enkelt ;) Nädå, skulle aldrig komma på fråga! Det finns ju veterinärer där hemma också så det är ju inte hela världen att han råkar bli "sjuk" precis när vi ska åka hem, så länge det inte är hans SLO som spökar för då vill jag gärna åka till vår veterinär som har stenkoll på läget.

Nu hoppas jag på bättring för oss alla till i morgon. Jag måste definitivt vara piggare för jag måste upp och städa inför leveransen av vår nya säng som ÄNTLIGEN kommer i morgon. Som vi väntat på den! I alla fall jag. Ska bli superskönt med en ny bredare säng. Ska bli intressant och se om killarna kommer upp i den. För Eddie är det nog inga problem men Dio är inte lika spänstig och något mindre så han kommer nog tycka att den är i högsta laget. Får väl bygga en trappa till honom i värsta fall ;)

0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar