torsdag 14 mars 2013

Så var det Dios tur att vara lite "krasslig". Hans pung ser inte bra ut. Den är röd, irriterad och kliar och/eller svider för han slickar på den ganska mycket.
Vet inte alls vad som har hänt. Det kan vara att han har varit lite irriterad efter rakningen och så har han slickat så att det har blivit värre. Visserligen är det 2-3 veckor sen han rakades men det kan ju bero på den ändå.
En annan teori är att han fick frostskador idag när han satt och väntade på agilityträningen men det känns väldigt långsökt för det var så korta stunder och så speciellt kallt var det inte heller.
Eller så är det något helt annat han drabbats av. Har ingen aning!
Har pratat med djursjukhuset ikväll och hon tyckte att jag kunde tvätta med klorhexidin och sen när det har lugnat ner sig lite kan jag smörja med helosan och se till så att han inte slickar. Så det finns risk för att han får ha tratten på sig för första gången. Han kommer väl att simma i den för han är ju inte lika stor som Eddie men då får han väl göra det då, bara han inte kommer åt att slicka.
Ska eventuellt boka veterinärtid i morgon. Hade hoppats på att han skulle hålla sig frisk till åtminstone sista maj så att jag hinner byta försäkringsbolag men det ska väl inte vara några problem med att byta bolag ändå hoppas jag.
Bokar jag en tid nu kan jag ju passa på att vaccinera honom med 1-årssprutan också, samt även vaccinera Eddie så har jag det gjort.
Hade tänkt åka till distriktsveterinärerna i så fall men jag funderar på om jag inte ska åka till djursjukhuset i alla fall. Det är dubbelt så långt men vi är ju stammisar där och det är alltid skönt att komma till folk som man mer eller mindre känner. Jag tycker visserligen distriktsveterinärerna är bra också men med Eddies öronproblem gick dom bet så det känns som att dom är lite kunnigare på djursjukhuset så det kanske blir dom trots allt, om jag nu bokar en tid.
Jag får se i morgon hur det ser ut men just nu ser det inte så härligt ut.


0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar