tisdag 5 mars 2013

Här i området har vi en lekpark som är perfekt att träna hundarna i. Där finns små runda avsatser i olika höjder, en planka som sviktar lite när man går på den, en ring som snurrar och balansgångar. Perfekt att träna balans och hopp.
Eddie har haft ganska dålig balans men nu kan han gå på balansgången så länge han håller någotlunda lugnt tempo och inte springer fram..
De runda avsatserna är perfekta att träna balans och tricks på. Hundarna verkar tycka det är jätteroligt att vara där och träna också. Dio blir så ivrig så han knappt vet vart han ska ta vägen. Eddie som varit så "avslagen" i all träning senaste tiden var riktigt samarbetsvillig idag och tyckte det var jätteskoj. Han blev till och med avis när han fick sitta och vänta på sin tur.
Jag ska försöka ta mig ut till klubben någon dag när det blivit torrare i markerna och träna lite agility. Eddie kan ju inte hoppa omkring så mycket med sin artros men kortare banor tror jag inte är någon fara och balans, slalom, gunga, tunnel och sådant är ju ofarligt. Det är ändå balanshindren han tycker är roligast. Jag tror att Dio har lite agility i sig också faktiskt. Ska bara röntga honom också när han passerat 1 år så man vet om höfterna är friska. Är dom det är det bara att tuta och köra.

Hade tyvärr bara mobilen med mig idag. Därav den dåliga bildkvalitén.





Tråkigt att sitta och vänta tycker Dio
Eddie sitter och väntar på att vi ska bli klara
"Vår" träningsdel i lekparken

0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar