lördag 16 mars 2013

Blev ingen dusch av Dio idag och således ingen test av fönen heller. Jag blev förkyld typ inatt så jag mår inte direkt prima nu. Ont i halsen, tung i huvudet och på uruselt humör. Tröttsamt!
Dios pung är inte heller någon rolig historia. Igår var den lite bättre men idag är den mycket sämre. Ser ut som att den varar lite och som att han har stora svarta sårskorpor på. Aldrig varit med om något liknande! Men oroande är det helt klart. Ser inte alls bra ut. Ringde veterinären igår för att boka tid till veckan. Tänkte boka både för koll av pungen och vaccination men hon sa att jag inte kan vaccinera honom innan 1-årsdagen så jag fick ingen tid förrän om 1 månad.
Jag är rätt säker på att SKK säger att man kan ta 1-årssprutan tidigast vid 10 månaders ålder och nu är han ju drygt 11 månader gammal, men det kanske är lika bra ändå att vänta med vaccinationen till efter 1-årsdagen så att det inte blir något tjafs på utställningarna.
Däremot tror jag att jag måste ringa veterinären igen på måndag och be om att få komma in så snart som möjligt för att kolla pungen, såvida den inte ser bättre ut i morgon men jag tvivlar.
Det oroar mig att det ser så illa ut så det blir en lång lördagkväll och en lång söndag i väntan på att det ska bli måndag.
Har tvättat rent med klorhexidin och smort med helosan. Tänkte att jag ska prova att smörja den med medicinsk honung sen också. Bara och hålla tummarna för att det hjälper.
Lille Dio.. Han får se till att bli frisk nu. Och jag också.

Har förresten inte hört något mer från Satchmos som jag köpte fönen av hur det blir med betalningen, om jag slipper dröjsmålsränta.

0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar