torsdag 7 mars 2013

Nu äntligen efter mycket velande hit och dit har jag beställt en hundfön. Det blev den dyraste av dom jag funderade på och blev således mycket dyrare än vad jag hade tänkt mig. Lite ångest har jag över det men den ska förhoppningsvis hålla i många år.
Visst fanns det betydligt billigare, säkert lika bra, men de andra hittade jag inte direkt några recensioner om och jag ville gärna köpa en som har någon eller några recensioner och om denna jag köpte fanns det en hel del positiva erfarenheter. Det enda negativa jag hittade var att den låter ganska högt men vi får väl ha öronproppar på oss :)
Vilken blev det då? Den låter som en flygkapten eller något. Metro Airforce Commander heter den.
Nu hoppas jag att den uppfyller mina förväntningar och att den är mig trogen i många år framöver för nu kommer jag att få leva snålt, försöka leva mer snålt än vad jag redan gör för att försöka betala tillbaks till mig själv dom pengar jag fick ta från sparkontot för att köpa denna.

Nu borde det vara färdigshoppat för tid och evighet, MEN.. jag ska investera i en stålbur också. Har haft tankar på det ganska länge men inte velat lägga ut pengar på det eftersom jag egentligen inte haft så stor användning för en stålbur eller bur över huvudtaget.
Men idag har jag anmält Dio till 3 inofficiella utställningar som jag förmodligen kommer att åka till själv eftersom min barndomsvän har flytt västkusten för östkusten och inte kan följa med mig på utställningar längre. Kanske att jag måste ta med mig Eddie också till någon eller några och då måste jag ju ha någonstans att göra av honom medan jag är inne i ringen med Dio. Jag har en canvasbur sedan innan men dom är inte bra om det är varmt ute och jag kan troligen inte lämna Eddie i en sådan heller. Han är en utbrytarkung utan dess like så det är stor risk att han skulle ta sig ur den, antingen bita/riva sönder den eller helt enkelt genom att öppna dragkedjan. Jodå, han kan öppna dragkedjor också. Så jag vågar inte lämna honom i en canvasbur.
Nu är bara frågan vilken bur jag ska köpa. Velar mellan storlekar och märke. Så svårt att veta vilken storlek som blir bäst och hur stor den ska vara för att båda ska få plats.
Ska jag köpa en B 90 x D 61 x H 66 cm för 549:-, en B 89 x D 60 x H 66 cm för 499:- eller en B 92 x D 62 x H 69 cm för 549:-? Det är ju bara någon centimeter hit eller dit som skiljer. Den sista har två dörrar. Dom andra två vet jag inte.
Jag får väl vela i någon månad för jag tror inte jag kommer att köpa någon den här månaden. Har ju redan lagt ut så mycket pengar på fönen och snart kommer förhoppningsvis vår nya säng också som vi beställde i januari så då försvinner ännu mer pengar, men en ny säng är ett måste. Sen snart 7 år tillbaks sover jag och sambon i en 120 smal säng som jag ärvde av min bror för 13 år sen. Han i sin tur hade haft den ett antal år innan det så den har säkert 20 år på nacken. Det är som att ligga i en hängmatta, men det är ändå bättre än den 90-säng vi sov i när jag var här nere och hälsade på innan jag hade flyttat ner. Då var man glad för min 120-säng när jag flyttade ner men nu.. nej nej nej. Min rygg blir helt förstörd av den där sängen. Trots att det kommer att svida i plånboken så är det ändå väl investerade pengar.
Jag måste betala utställningarna också. Som tur är måste inte alla betalas precis nu. Minst en kan jag vänta med ett par, tre veckor.
Funderar på att anmäla Dio till ett par, tre officiella utställningar också men då vill det till att han inte visar någon rädsla för domarna.
Måste spara ihop pengar till en HD-röntgen också. Skulle vilja göra den så snart som möjligt efter 1-årsdagen men har jag inte råd får jag väl vänta. Det är ju egentligen ingen brådska men jag är så nyfiken och jag vill veta hans status så att jag vet om det är fritt fram att börja träna agility. Får hoppas jag sparat ihop någon tusenlapp till maj-juni någon gång. Annars får jag väl ta det till hösten eller längre fram i sommar.
Och så har vi ju Eddies kastrering också som jag tänkt genomföra i höst. Det är ju inte heller billigt direkt så jag måste försöka spara ihop till det också. Får hålla tummarna för att hundarna håller sig friska fram till dess så kanske jag lyckas få ihop till åtminstone halva summan och resten får jag väl skramla ihop till på något vis.
Kan jag inte få vinna en rejäl summa på Triss?

0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar