torsdag 14 mars 2013

Tidigare i veckan bestämde jag mig för att idag skulle jag ta hundarna och åka ut till klubben och träna lite agility. Jag vill ju gärna att Dio ska bli agilityhund, bland annat, men då måste vi ju börja träna någon gång och nu när det varit så fint väder och våren börjar komma så tänkte jag att vi skulle köra igång.
Men så blev det vinter! Snön kom redan igår och i morse när jag klev upp var det närmare -10 så jag tänkte att vi får nog skippa träning idag. Jag har inte ont av kylan. Tyckte inte ens det kändes som -10 när jag var ut med Dio i morse men för hundarna och framför allt Eddie är det kanske inte så skönt att sitta och vänta på sin tur i flera minus.
Så jag gick och la mig igen men 1,5 timme senare hade temperaturen stigit till -4 i skuggan och +10 i solen så då åkte vi i alla fall.

Det är ju inte så många hinder framme så här på vintern/tidig vår och Dio är ju inte röntgad än och har inte ens fyllt 1 år ännu så han fick mest träna på slalomen. Han kan nog bli riktigt bra på det om vi ligger i  och tränar. Han har mycket mer "go" i sig än vad Eddie har och det ser ut som att han redan nu har börjat fatta lite vad slalomen går ut på. Nu ska jag bara få tummen ur och se till att träna också. Har bestämt mig för att jag ska nog ta och röntga Dio så snart som möjligt, pengar på kontot eller inte. Vill så gärna veta hans status så jag bokar nog en tid åt honom i maj.
Eddie fick träna både slalom och hinder. Han tyckte det var kul med agility idag och var fullt fokuserad. Han körde inte ens några ärevarv. Man får ju ta det lite lugnt med hoppandet för Eddies del men jag tror inte det är någon fara att träna lite emellanåt så länge man inte kör banor flera gånger i veckan. Slalomen hade han glömt av lite hur man gör så där får vi fräscha upp minnet också.

När vi kom hem verkade jag vara den enda i gänget som var trött. Varken Eddie eller Dio, framför allt Dio verkade vara speciellt trötta. Önskar jag hade lite av deras energi och samma lyckliga inställning till livet.
Just nu är jag i en down period då allt känns blä. Så in i bomben trött på allt! Inte på hundarna och sambo såklart men på allt annat. Hoppas att det vänder snart för just nu vill jag bara gå och lägga mig i väntan på bättre tider. Men det kan jag inte göra för nu har jag lite "jobb" att göra. Får väl sätta fart med det så kan jag gå och gräva ner mig någonstans sen.

1 kommentarer:

sofia sa...

Jag vill inte säga att du gör fel för jag vet för lite för att göra det... men tänk på att slalom sliter mer än man tror på hundarna. Om du är orolig för att han inte är röntgad alltså. Jag skulle köra Dio på handling med hinderstöd. Han behöver inte hoppa bara öva på att styra honom mellan hinderstöd. Men igen, jag vet ju inte hur mycket du tränar. Lite slalomträning skadar ju inte. :)

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar