måndag 30 september 2013

Det tog emot lite men samtidigt var detta bestämt sedan länge så jag var beslutsam och tvekade aldrig. Dessutom såg jag fram emot att få det gjort och slippa pälsvården.
Japp, nu är det gjort. I förrgår blev Dio snaggad. SÅ skönt! Nu slipper jag tänka på smuts och grus som fastnar, tovor som bildas snabbare än jag hinner med att borsta och kisstinkande päls.
Nu kan han rejsa omkring i skogen utan att ha med sig halva skogen hem.
Vad Dio tycker om saken är svårt att säga. När Eddie blir snaggad blir han glad och lever upp men Dio är ju alltid glad så det är svårt att se någon skillnad på honom. Däremot så har det visat sig att han är en riktig fryslort så det får bli täcke på när vi är ute på morgnar och kvällar. Idag har han legat och huttrat inomhus också så jag la på honom filten. Han är ju inte alls van vid att vara snaggad så det är klart det måste kännas naket och luftigt för honom, men han vänjer sig nog snart. Om inte annat så växer ju pälsen ut. Växer den lika fort som hans klor lär han snart vara lurvig igen.
Eddie blev i alla fall glad över en snaggad Dio... eller snarare pilsk. Han försökte jucka på Dio men när både jag och Dio sa ifrån hoppade han på sitt ständiga offer soffkudden istället. Han juckade som en duracellkanin samtidigt som han stönade?! Han är ju inte frisk någonstans den hunden! Hade det inte varit för addison hade jag kastrerat honom nu men just nu är det inte en sådan bra idé att göra det så jag funderar på om jag ska chipkastrera honom ytterligare en gång. Ska bolla lite med veterinären och se vad hon säger. En ständigt pilsk Eddie är en väldigt jobbig Eddie! Tur i alla fall att suget på Dio gick över så att det "bara" är kudden som blir ofredad.

Igår var det Eddies tur att få ny frisyr. Han är ju så van att bli helsnaggad så han har inte ont av kylan och fryser inte det minsta. Men som alltid när han är nysnaggad vill han inte gärna ligga på golvet så inatt vankade han av och an och bytte sovplats jag vet inte hur många gånger och vid ett tillfälle blev han och Dio osams om hundbädden som står i sovrummet. Vi fick så lov att ställa in den andra hundbädden också, den som står i vardagsrummet i vanliga fall. Vad gör man inte för husfriden?

Före
Eddie ville också vare med på en "före-bild"... enligt husse
Kan stå fint också
Tadaaaa! Efter. En helt ny hund
Portugisiska nakenhundar
Snyggingar!
Kan posera fint också

1 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt!!! Melvins öronpäls rykte igår oxå. Har haft det i exakt 1 år. Kroppen rakade jag kortare än innan och har inte bestämt mig om benen ska vara fylligare nertill eller klippa till dem lite mer...

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar