söndag 29 september 2013

Årets sista utställning är över och det känns faktiskt rätt skönt.
Det skulle vara solsken igår hade vädersiterna sagt men så mycket sol var det inte. Mest mulet, blåsigt och svinkallt. Trodde jag hade klätt mig tillräckligt men brr vad kallt det var! Var ändå överseende nog att ta med mig filten från bilen och det är jag glad för så jag hade något att sno in mig i men det hjälpte tyvärr inte så mycket. Jag satt där och huttrade ändå.
Som vanligt fick vi vänta i evigheter också innan det var vår tur. Jag visste ungefär vilken tid vi skulle in men vaccinationskontrollen/nummerlappsutdelningen stängde 2 timmar innan det var vår tur så vi var ju tvungna att vara där långt innan vi skulle in i ringen. Bara att gilla läget. Det regnade i alla fall inte. Hade det gjort det hade jag nog stannat hemma.

Gårdagens utställning var otroligt dåligt planerad vad gäller ringarna. Det var 3 ringar som låg på rad mot ett staket vilket innebar att folk kunde bara sitta/stå på en sida av ringarna. Det blev ju jättetrångt! Många fick sitta längre bak, bakom bl.a. tält som ställts upp vid ringarna. Man kunde med andra ord inte hänga med på vad som hände i ringarna. Jag lyckades ändå få en hyfsad bra plats. Jag kunde inte se nummerlappar, domartältet m.m. men jag kunde skymta lite grann mellan tält och människoben vilken ras som var inne i ringen så jag hade hyfsad koll ändå.

Som så många gånger förr var Dio enda portisen så han blev BIR vilket jag hade räknat med. Kritiken var jättebra också. Inga negativa saker alls. Hanteringen gick hyfsad också. Dio var lite rädd och skeptisk men så länge jag matade honom med godis gick det bra och han fick till och med trevligt temperament på kritiken trots att han ryggade lite.
I gruppfinalen räknade jag med att vi skulle komma sist/bli oplacerade. Vi brukar ju bli det. Men först försvann en, sen en till, sen placerades en på fjärde plats och så en på tredje... Då var vi fortfarande kvar i konkurrens med en cocker spaniel. Då förstod jag hur det skulle sluta och mycket riktigt. Cocker spanieln vann och vi blev tvåa. Det är alltid cocker spaniels som vinner gruppfinalen så det kom verkligen inte som någon överraskning men jag blev glad över att vi fick en sån bra placering. Så långt har vi bara kommit en gång tidigare.
Visst hade det suttit fint med en BIS-final som avslutning på utställningssäsongen men BIG-2 som avslutning får jag ändå vara nöjd med.
Nu blir det utställningsuppehåll fram till våren då vi tar nya tag. Ska bli intressant och se hur Dio utvecklas fram till dess.

1 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS!!

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar