tisdag 17 september 2013

Nu har jag använt VGW-bältet på Dio vid varje promenad i ungefär en månad.
Jag vill börja med och säga.. Vilken besvikelse!
Märker ingen förbättring på hans ryckande över huvudtaget. Han håller på lika fortfarande. När han rycker eller drar vrids han heller inte om emot mig som det är tänkt utan det är selen som dras emot mig, inte Dio. Han står fortfarande framåtvänd tills han självmant vänder sig om.
Jag kan lika gärna träna med vanlig sele eller halsband. Effekten är exakt densamma.
Hans päls tovar också av selen men det hade jag ju redan räknat med så det kom inte som någon överraskning.
Och sist men inte minst, urusel kvalitet! Flera sömmar har börjat släppa redan så den hänger nog inte med så länge till. Visst kan jag laga men jag har inte rätt nål för det tjocka underlaget så den får vara med tills det har släppt helt och sedan får jag hitta på något annat. Tur att den var billig!
Det är högst tveksamt om det blir något vanligt VGW-bälte här sen. Funderar på att prova det där halsbandet istället, eller köra på med vanlig sele eller halsband.
Så får det nog bli!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Den riktiga är tusen ggr bättre! Men det enda som fungerade perfekt här det var halti. Vad Melvin inte hade eller förstod det var följsamhet och ödmjukhet. Han är en ríktigt egoist ute och det ärdelvis pga hans inre stress. Halti var det som fick honom att förstå att han ska följa mig och bli mer en följeslagare. Fördelen är att man själv måste anstränga sig med kroppspråk och kropp för att förhindra drag.

Linda sa...

Halti vill jag inte använda. Eftersom Dio rycker och inte drar, utom ibland, så skulle halti kunna vara "livsfarligt" när han gör sina plötsliga ryck.
Det får antingen bli det där halsbandet eller inget hjälpmedel alls och hoppas på att han lugnar ner sig med åldern. Om det ändå hade varit dragande.. mycket enklare att träna bort. Men det där jäkla ryckandet.. Blir galen på det!

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar