onsdag 18 september 2013

Om man kollar omdömen om Blå Stjärnan Borås på internet så är det en ganska dyster historia och det är ju... HELT OBEGRIPLIGT!!
Hur i hela friden kan dom ha fått relativt många dåliga omdömen? Det är för mig en stor gåta.
Vi har regelbundet använt oss av Blå Stjärnan i Borås sedan Eddie insjuknade i SLO. Den veterinär vi kom till då är den bästa veterinär jag någonsin har kommit i kontakt med. Jag litar på henne till 110% och känner mig helt lugn när Eddie är i hennes vård. Hon är kunnig, pålitlig, omtänksam och engagerad.

Sedan den dagen för 2,5 år sedan har det blivit många turer till Blå Stjärnan och många olika veterinärer när vi har varit där för andra åkommor än klorna.
Alla veterinärer har varit fantastiskt gulliga och trevliga. Visst finns det veterinärer som man inte klickat lika bra med och veterinärer med varierade erfarenheter och kunskaper men jag har ingenting att klaga på vad gäller vård och bemötande.
Eddie har alltid fått den bästa tänkbara vården. Vi har alltid blivit bra bemötta både i reception och i undersökningsrum. Alla är glada, trevliga och jättegulliga med djuren.
Personalen är pålitliga och proffsiga.

Med det här inlägget vill jag bara ge min syn på saken och hur bra jag upplever att dom är.
Visst har man olika erfarenheter och upplevelser men att få flera dåliga omdömen är dom verkligen inte förtjänta av. Enligt mitt tycke är dom fantastiska hela högen som jobbar där och jag är så otroligt nöjd och glad över att dom finns!

Jag som är stamkund på Blå Stjärnan och har träffat flera ur personalen, har varit in med Eddie för olika mer eller mindre allvarliga åkommor flera gånger per år borde ha en rätt bra inblick i hur bra/dåligt stället egentligen är. Hade dom varit så dåliga som många säger i sina omdömen så hade jag garanterat märkt det för länge sen.
Jag tycker dom förtjänar all cred dom kan få och jag åker gladeligen de extra milen för det proffsiga och trevliga omhändertagandet som vi alltid fått och får.

Idag var det dags igen att åka de där extra milen. Hade tänkt lämna Dio hemma men bestämde mig i sista stund för att ta honom med. Han kan behöva lite miljöträning.
Eddie var lite skeptisk idag och ville inte hälsa på receptionisten vilket han brukar vilja göra. Han vände ryggen till istället och verkade vilja gå ut därifrån. Trodde att den dagen hade kommit då han fått nog och inte längre vill vara där men det gick snabbt över. Jag sa att vi skulle gå och sätta oss och han följde glatt med och som vanligt trippade han glatt in i undersökningsrummet också.
Han nosade runt lite men gick sedan och la sig på sin nya favoritplats, under stolen. Fick dra fram honom därifrån sen när det var dags för blodprovet men idag lyckades veterinären locka upp honom på bordet så att han gick upp på det självmant. Vi fick träffa en annan veterinär den här gången. Även henne har vi träffat en gång förut så hon var inte helt obekant.
Eddie var inte lika nervös idag som förra gången. Han spände sig visserligen men skakade inte och var inte speciellt flåsig heller. Han kanske vänjer sig vid blodproven också så småningom.
Jag trodde att han skulle bli distraherad idag med en nyfiken Dio som ville vara med och kolla och som sedan dessutom blev matad med en massa godis av veterinären men inte då! Eddie stod helt stilla och rörde inte en fena medan provet togs. Han är så snäll! Det var snabbt avklarat även denna gång så nu väntar vi på provsvaren och jag hoppas det dröjer minst 2, men helst 4 veckor innan nästa prov.

Innan vi gick in till kliniken träffade vi en annan veterinär ute på parkeringen. Hon vi var till med Eddies allergi och som också hade hand om honom då han låg inne. Hon tyckte det var kul och se att Eddie ser så pigg och kry ut. Hon sa också att han var riktigt illa ute då han kom in och att det var kritiskt första kvällen innan dom slutligen lyckades häva hans addisonkris. Usch, jag vågar inte ens tänka på vad som hänt om jag hade väntat med att åka in. Att det var så allvarligt och så nära att han strök med har jag inte riktigt förstått förrän efteråt. Jag är SÅ glad att jag litade på min magkänsla och åkte in med honom. Och jag är Blå Stjärnan i Borås och deras fantastiska veterinärer evigt tacksam över att dom räddade livet på min älskade Eddie <3

0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar