fredag 13 september 2013

Stackars Eddie är krasslig igen. Han blev dålig i magen i natt så jag fick gå ut med honom flera gånger men det var bara första och andra gången som han lyckades få ur sig något sen blev det tomt i magen men han var ändå nödig och försökte göra ifrån sig men det kom inget.

Under dagen idag har jag fått gå ut med honom flertal gånger men han har knappt fått ur sig något. Det har mest bara kommit lite vätska om ens något. Antar att han har ont i magen så det är därför han känner att han måste gå på "toa" för det har ju inte funnits något att få ur sig.
Har matat honom under dagen med ris och morotspuré och nu ikväll fick han kokt fisk. Han var jättehungrig stackaren. Nu har han inte visat på ett par timmar att han måste ut så förhoppningsvis har det lugnat ner sig nu. Jag hoppas verkligen det! Jag ska åka på utställning i morgon med Dio och det skulle vara jobbigt att åka bort när Eddie är dålig. Sambon blir ju hemma men ändå... Han är inte lika påläst om Addison som jag är och denna magsjuka kan ha med Addison att göra. Har den det så måste vi hålla koll och åka in med honom om han skulle bli sämre.
Men förhoppningsvis är det bara något han har ätit. Jag rensade skafferiet igår och hittade tuggpinnar och annat som legat där ett tag som jag gav hundarna så det kan ju vara det som gjort honom dålig i magen. Dio har inte varit dålig idag och han åt ju också av det bortglömda godiset men han kanske tålde det bättre. Eddie har alltid haft bra mage och man har kunnat stoppa i honom i stort sett vad som helst utan att han blivit dålig. Men känslig mage är ännu en bieffekt av Addison så det kan ju hända att han inte tål saker och ting lika bra längre.
Jag hoppas i alla fall att det är så enkelt att det blev lite för mycket av det goda igår.
Får se i natt om han måste ut eller om jag kan få sova. Ska upp kl. 04.30 så jag ser helst att jag får sova de få timmarna fram till dess. Och så vill jag såklart att Eddie ska få må bra, men förhoppningsvis är han på bättringsvägen nu.

Nu får det bli en kvällspromenad och sedan sängen. Ska ju snart upp igen.. Ska bli jätteintressant på utställningen i morgon. Det är en portugisisk domare som dömer och det här med vita portisar med bruna pigment är det ju en massa tjafs om i Sverige så det ska bli intressant och se vad en portugis har för åsikt i frågan. Han om någon borde ju veta om det är accepterat eller inte.
Ska bli intressant som sagt :) Förväntar mig inte att vi får CK eller något sådant för det är alldeles för stor konkurrens men jag är mest nyfiken på utlåtandet och blir nöjd om inte Dio blir rädd.
Ska ha med mig en massa korv och hoppas på det bästa :)

0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar