tisdag 12 november 2013

Nu har Eddies mage mått bra i drygt en vecka. Det var ett tag sen den höll sig bra så länge så det känns hoppfullt.
Det skedde en del förändringar då för en vecka sen. Vad det är som gjort att magen mår bättre vet jag inte eftersom det blev flera förändringar på en och samma gång. Jag har mina misstankar men kan inte veta säkert.

Dels så bytte jag foder till ett "magfoder" Arion Health & Care Digestive Sensitive. Jag började också fasa in färskfoder Bravo Bas med vom. Vi började med en kvarts burgare till frukost, sen en kvarts till varje måltid och nu är vi uppe i en halv till varje måltid och *peppar peppar* än så länge har inte magen slagit bakut.
Utöver foderbyte höjdes även florinefen för en vecka sedan och min misstanke är att på grund av att han hade så usla värden på senaste blodprovet så kan det vara det som gjorde att magen krånglade. Nu ligger han förhoppningsvis jämnare och har mer balans i kroppen plus att jag har börjat hälla salt på hans mat också vilket också kan bidra till att han mår bättre.
Svårt att veta som sagt men just nu spelar det ingen roll. Huvudsaken att han mår bra.
Han ska nu få äta detta magfoder ett tag och sen ska jag prova att fasa in hans vanliga foder och då lär jag märka om det är magfodrets förtjänst eller om det är något annat som fått ordning på hans mage.
Glad är jag i alla fall att det hjälpt hittills med bara lite ändringar i kosten. Tänk vad lite förändringar kan göra! Och så tycker vissa att jag borde avliva honom...
Tur att man inte lyssnar på sådana som ingenting vet om hans livskvalitet.

0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar