söndag 30 juni 2013

Det har varit utställningsuppehåll nu ett tag men idag var det dags igen. Hade inga stora förhoppningar och kände mig inte speciellt taggad eller sugen heller. Tror mest det var vädret som drog ner suget och humöret. Enligt vissa rapporter skulle det vara korta regnskurar, enligt andra sol och 20 grader. När jag åkte iväg i morse var det 9 grader och regn. Inte mycket som stämde där inte. Jag hoppades på att det skulle klarna upp lagom till vi skulle in i ringen men se det gjorde det inte. Det regnade och regnade och regnade så innan vi ens hunnit fram till ringen var vi pissblöta. Regnkläder hade jag med mig men hade hoppats på att hinna installera oss vid ringen innan jag skulle behöva ta på mig dom. När vi väl kom fram till ringen var det ingen idé. Var ju redan blöt liksom.

Tack och lov var vi först i ringen idag. Det är rätt skönt att vara det så man får det överstökat och kan åka hem om man inte går vidare vilket jag hoppades på att vi inte skulle göra idag. Jag trodde inte vi skulle gå vidare heller. Skulle bli mycket förvånad om vi gjorde det.
Jag hade som mål att få excellent och att inte komma sist i konkurrensen. Det skulle vara bästa resultatet hittills om det blev så.
Men så det blev det inte. Jag tror inte domaren gillade Dio. Han gillade inte henne heller. Han var som vanligt snäll men tyckte även denna gång att det var obehagligt och backade undan och hade inget som helst intresse av att undersöka domaren. Det har han ändå haft innan på de senaste utställningarna och delat ut en och annan puss men inte idag. Jag sa att han blivit skrämd men hon brydde sig inte så mycket om det utan var ganska "mekanisk" i sitt sätt. Men det var bara Dio hon var så emot. De andra hundarna pjoskade hon med så jag tror inte Dio föll henne i smaken riktigt.
Så resultatet blev "bara" very good. Kritiken var i det stora hela bra men nog ändå den "sämsta" vi fått hittills.
Så ingen bra dag med andra ord men jag hade det på känn och hänger inte läpp för det. Bättre lycka nästa gång både resultatmässigt och vädermässigt hoppas jag. Lite trist att vi inte uppfyllde mitt nästa mål men jag får hoppas att vi gör det nästa helg istället. Ska försöka hinna med att träna lite innan dess också. Dio skötte sig bra idag ändå men alltid bra att träna lite. Man kan ju alltid bli bättre.
Det var i alla fall fantastiskt skönt att få sätta sig i en varm, torr bil och åka hem. Eddie var med också och han satt och skakade i buren för han frös så så det var bara bra att det gick dåligt idag så han fick komma in i värmen.
Han hade kanske blivit varm ändå för lagom när jag hade börjat rulla med bilen tittade solen fram. Det var så dags då! Men jag misstänker att den försvann lika snabbt igen.
Nu laddar vi om inför nästa helg. Då får Eddie vara hemma hos mina föräldrar om dom kan tänka sig det så slipper han ligga på en utställning och ha tråkigt och jag får det lite lättare med bara Dio att hålla reda på. Jag hoppas verkligen det går bättre nästa helg. Vore så kul att inte komma sist för en gångs skull.

0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar