onsdag 17 juli 2013

Tänkte jag skulle ta och blogga ikapp lite. Dagarna här hemma går så otroligt fort! Trots att vi inte gör så mycket om dagarna. Ändå springer tiden iväg.

Förra veckan var det riktigt varmt och jag kom inte på någon öde badplats att åka till med hundarna. Badplatser finns det gott om här uppe vid älven och alla sjöar och andra vattendrag men att hitta någon som är folktom vid fint väder är inte helt lätt. Så i brist på annat fyllde jag brorsonens barnpool med vatten så att hundarna kunde få söka lite godis och Dio fick plaska lite. Eddie är helt suveränt bra på att köra ner nosen under vatten och plocka upp godis medan Dio inte är bra på det alls. Antingen vågar han inte eller så vet han inte hur han ska göra. Svårt att avgöra.
Så han provade med att krafsa på botten istället. När inte det funkade och jag sa åt honom att låta bli fann han sin egen lösning. Han tryckte ner poolkanten så att vattnet började forsa ur. Utan vatten kommer man ju definitivt åt godisen. Men jag sa åt honom att låta bli det också men innan han gjorde som jag sa hann han förstöra poolkanten. Den sprack och fick ett stort hål och så då var den leken slut. Mina föräldrar är bortresta så dom vet inget men jag ska försöka fixa till den med lite silvertejp tills dom kommer hem så går den fortfarande att använda sen i alla fall.

Med trasig pool stuvade jag in hundarna i bilen och åkte till brorsan. Han bor vid älven och där finns en liten badstrand. Det är stor risk för både hundar och folk där också men brorsan kollade att det var tomt innan jag åkte så vi inte skulle åka i onödan.
Hundarna tyckte det var jättekul att få rejsa omkring där och Dio simmade som han aldrig simmat förut. Han brukar vända när han inte bottnar längre men den här gången simmade han ut och hämtade pinnen jag kastade, flera gånger om. Eddie vadade i han också till min stora förvåning. Vad gör man inte för en pinne? Dock vågade han sig inte så långt ut att han inte bottnade. Han vadade bara ut en bit för att genskjuta Dio och kunna sno åt sig pinnen.
Det var kul och se hundarna ha så roligt. Önskar det vore folktomt jämt så att man alltid kunde låta dom springa omkring där och plaska i vattnet.


0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar