onsdag 17 juli 2013

Några dagar efter badet hos brorsan åkte vi på utflykt till en plats som är den mest rofyllda och mysigaste man kan tänka sig. Trolldalen. Ett riktigt smultronställe som jag försöker besöka varje sommar jag är hemma. Finns inget ställe som är så rogivande att gå omkring i som där. Vill man komma bort från stress och jäkt och behöver varva ner, då är det stället att åka till. Love it!
Jag hade tänkt prova nya fototekniker och försöka ta lite fina bilder men mitt kameraobjektiv hade bestämt sig för att gå sönder efter äventyret hos brorsan. Det funkar fortfarande att fota med det manuellt men autofokusen är ur funktion vilket gör det hela mycket svårare. Typiskt att det skulle hända mitt i sommaren! Får hoppas att det går på garantin.
På väg ut till Trolldalen svängde jag förbi hos brorsan och fick låna svägerskans objektiv så det blev ändå lite fotande men det är inte helt lätt att fota när man har två hundar att hålla reda på varav den ena blir smått hysterisk om man binder upp honom och går iväg ett par meter. Så det blev inte så många foton tagna men några blev det i alla fall. Tänkte att jag kan åka dit igen en annan dag om vädret tillåter och även besöka kvarnen då. Den struntade jag i nu för det såg ut att vara så mycket folk där och jag orkade inte trängas med alla turister så jag höll mig till "dalen".
Vi gick upp till badplatsen också så Dio fick plaska lite. Han ville så klart i och bada ordentligt men jag ville inte släppa honom där eftersom det var folk där. Jag tror i och för sig inte att dom hade haft något emot det för dom tyckte bara det var kul med en plaskande Dio och pratade med honom men det hade ju varit lite onödigt om han hade sprungit omkring där och skvätt ner dessa okända människor så han fick nöja sig med att svalka tassarna lite.
Jag hoppas att jag ska hinna med en tripp till dit innan jag åker ner till "Pestkusten" igen.


I fredagskväll åkte vi till ett annat av mina favoritställen. Det är så otroligt vackert där och superfin badstrand. Tyvärr har fler upptäckt denna underbara plats så det var rätt mycket folk där och gratiscampingen bredvid var näst intill fullbelamrad. När jag var där en kväll för ett par år sedan var det helt tomt så hundarna kunde springa lösa men den här gången fick dom dessvärre vara kopplade. Jag hade badkläder med och hade tänkt bada men Dio blir ju så ledsen när han blir uppbunden så jag ville inte att han skulle stå där och skälla och tjuta och störa dom andra så jag vadade i en liten bit bara med Dio i koppel så han kunde plaska lite. Han tyckte nog att det var lite för kallt för en simtur för han ville inte gärna simma.
Så vi gick och satte oss en bit in på stranden istället och tittade på solnedgången som var anledningen till att jag åkte dit. Återigen hade jag kameran med mig och många bilder blev det. Jag älskar solnedgångar så jag får liksom aldrig nog och bara knäpper och knäpper. Alla bilder blir ju långt ifrån bra så det är bara bra att ha ett gäng för jag måste ändå gallra sen.
Det var en helt underbar kväll (bortsett från all mygg och knott) och det enda som saknades var lite sällskap och något gott att dricka. Jag hade ju sällskap av hundarna förstås men ibland önskar man sig mänskligt sällskap vilket jag sällan har varken här hemma eller där nere på Västkusten så man känner sig allt lite ensam emellanåt. Men vi hade det mysigt ändå vovvarna och jag.



0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar