tisdag 15 oktober 2013

Hoppades på att jag skulle vakna till sol idag, men vaknade till moln och dimma men det ordnade till sig för sen började solen titta fram mer och mer. Äntligen läge för fotoexkursion!
Hade tänkt att först går jag runt sjön med Dio, sen med Eddie i skogen och sedan ner till djurparken med båda två. Men dessa planer omkullkastades.
Hann bara utanför dörren så ändrade jag mig. Jag tänkte att jag chansar och tar med Eddie runt sjön också och hoppas på att dom inte skjuter något idag. Det var ju sånt underbart väder och Eddie är så tacksam att fota när det är sol. Dessutom var det ett tag sen han fick följa med runt sjön.
Eddie verkade vara med på noterna för han kom springande när jag sa att han skulle få följa med, men han ändrade sig han också. Medan jag gick in igen för att byta jackan mot en tjock tröja tänkte han tydligen över sitt val för när jag kom ut igen ville han inte längre gå någon promenad och drog mot dörren. Jahapp, fick väl hålla mig till min ursprungliga plan då, trodde jag.

När vi kom upp till sjön hann vi inte långt förrän Dio sniffade upp en 8 år gammal boxerhane med en dagmatte i pensionsåldern. Som tur var var både matte och hund vänligt inställda mot en flamsig Dio som kom farande. Hon frågade om dom fick leka och vi slog följe runt sjön. Hanns alltså inte med något fotande. Men en massa bus och spring för hundarna.
Jag berättade att jag varit arbetslös länge. Hon kände en som är grafiker så jag fick hennes nummer, hon tog också mitt nummer och jag fick hennes. Hon tyckte vi kunde höras någon dag och gå en sväng med hundarna.
När vi sagt hejdå och Dio kört slut på den gamla boxern hade vi gått runt nästan hela sjön men något fotande hade det ju inte blivit så jag fick ju så lov att ta ett varv till men som omväxling gick jag åt andra hållet. Denna underbara höstdag måste ju dokumenteras!

Mötte lagotton Molly som fortsatte åt motsatt håll och som sedan hördes över hela sjön när hon sprang iväg och skällde ut mötande och passerande folk.
Dio hörde tjattrande fåglar och försvann in i skogen och var plötsligt puts väck. Fan! Inte nu igen. Igår drog han iväg över en hel jäkla åker och ut på grusvägen för att han hörde kraxande fåglar. Började tänka på alla hundefterlysningar på facebook.
Vart kan han ha tagit vägen? Ropade men hörde honom inte. Inte syntes han till heller. Jag fortsatte i den riktning han försvann och efter ett par minuter hörde jag att det prasslande och kort därefter kom han utfarande. Kopplade honom tills han hade lugnat ner sig och slutat vädra efter dessa otroligt spännande fåglar.
Mötte Molly igen som nu hade fått sällskap av två små vita herrar. Lät dom passera och släppte sedan Dio som efter ett tag intresserade sig för ett gäng fåglar igen som satt på andra sidan sjön och förde ett jäkla liv.
Han stack iväg igen och försvann. Tänkte att han kan väl inte springa så långt. Han springer säkert bara till fåglarna så jag gick i riktning mot dom. Dio syntes inte till men efter ett tag kom han farande, försökte finta mig och dra igen men jag hann koppla honom innan han stack igen.
Han drog som ett ånglok mot fåglarna. Släppte honom igen när vi hade passerat dom och det gick bra tills vi kom till nästa gäng kraxande fåglar. Då var han på väg igen men jag röt stanna och han stannade. Phu!

Kände mig lättad när vi äntligen kom ut ur skogen men då mötte vi Minna dalmatiner så vi blev stående för en pratstund igen och när vi pratat klart var Dio sugen på ännu ett varv runt sjön.
Glöm det!
När vi äntligen kom hem efter en mycket längre tur än vad jag hade tänkt möttes vi av en bajsstinkande lägenhet. Eddie hade bajsat både i soffan och i sin säng. Stackarn! Då måste han ha varit väldigt nödig och så var det ingen hemma som kunde gå ut med honom :( Han har inte bajsat inne sen han blev rumsren. Det dåliga samvetet gav mig en käftsmäll. Men han ville ju faktiskt inte gå på någon promenad! Så jag är säkert förlåten.
Torkade upp bajset, slängde sängen i tvätten och tog med Eddie ut på en promenad. Gick till slingan i skogen, med kameran, men vi hann bara in på slingan så började Eddie se nervös ut och skakade. Säkerligen flashbacks från i söndags då vi gick där och dom började skjuta.
Det var bara att vända och gå hem igen men några foton i höstlöven hanns med i alla fall.
Hann knappt bara komma hem så ringde sambon och sa att han skulle komma med sin systerdotter. Jag som hade sett fram emot att äntligen få slänga mig i soffan och slappa. Jaja.. Bara att städa lite snabbt, torkade soffan en gång till som fortfarande stank skit, öppnade och vädrade lite och inväntade stormen.
Så fort dom klev in genom dörren blev hundarna som galna. Speciellt Dio blir helt galen så fort någon kommer. Hoppar och biter.. och skäller på dörren.
Lyckades väl lugna ner hundarna något under den korta stund hon var här.
Sen fick Eddie gå en promenad med husse. Så fort dom kom tillbaks propsade Dio på att också få gå en promenad så jag gick en kortis med honom. Det var allt jag orkade för nu är jag helt slut!! Skulle behöva fixa ett arbetsprov ikväll men jag är på tok för trött. Dagens äventyr sög verkligen musten ur mig. Och soffan har fortfarande en svag odör av hundskit...



0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar