onsdag 9 oktober 2013

Onsdagen för exakt 2 månader sen när Eddie blev inlagd med en döende kropp trodde jag inte att han skulle få uppleva den här dagen. Och det var det nog ingen annan som trodde heller.
Men idag, den 9:e, för 2 månader sen fick han komma hem efter att ha sett döden i vitögat.
Han lurade döden och nu är han här mitt bland oss, högst levande, pigg och glad.

Idag fyllde han 5 år, på dagen prick 2 månader efter att han fick livet åter.
Fem år då han varit med om saker som få hundar får vara med om under en hel livstid och som ingen egentligen ska behöva vara med om. De 3 senaste åren har han dragits med sjukdomar och elände, men vi har kämpat med blod, svett och tårar. Vi har brutit ihop och kommit igen. Vägrat ge upp! Och jag hoppas att vi om 5 år kan pricka av 5 år till, men vi tar en dag i taget.

Stort grattis på födelsedagen min älskade tappra kämpe!

Dagens tårta gjord på blodpudding och leverpastej
Tårtan var uppenbarligen god för den försvann i ett litet nafs
Rensar Eddies tallrik...
... och så rensar vi Dios tallrik

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ser att Dio är lite röd kring ögon och i mungipan! Mitt tips är raka kort där och tvätta engång om dagen med lättsaltat vatten, 1 tsk till 1 l vatten. Och sedan barnängens zinksalva! Den är fet så saliv och tårar glider över. Lite röd är han mellan tårna ser jag oxå. Dio är ung och växer och hormonerna sprutar så han behöver mycket kalk och har de underskott blir de sura och får det där röda. Ger du dina färska ben ibland? Det finns mjuka ben som även torrfoderhundar klarar av att smälta tex kalkonhalsar ( bara brosk) oxsvans (bara brosk ) och lammrevben. Kan man hitta tex i ngn chark. Brosk har hög smältbarhet och tas upp optimalt. Bara de inte bajsar vitt för då har de fått för mycket =)

Anonym sa...

OCH GRATTIS!!

sofia sa...

Stort Grattis till Eddie!! (även om det nu blev i efterskott)

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar