tisdag 3 juli 2012
.
I fredags morse började Eddie halta så smått. Det blev inte bättre under dagen så på kvällen ringde jag veterinären som trodde på en sträckning och tyckte jag skulle avvakta så skulle han säkert bli bättre under helgen men det blev han inte.
Han blev sämre. Mycket sämre.
Från att ha haltat lite grann blev han nu blockhalt och hoppade på tre ben.
Ringde veten igen igår morse och fick en jourtid senare på dagen.

Veten klämde och kände, vilket jag även hade gjort hemma utan reaktion men jag hade inte lyckats pricka in rätt ställe för veten lyckades få honom att reagera på två ställen. Armbågen och bogen.
Naturligtvis blev det röntgen som visade på en misstänkt spricka men ortopeden hade gått för dagen så veten ville behålla honom över natten så att ortopeden kunde titta på honom idag.

Ortopeden ringde vid lunchtid och meddelade att Eddie mådde mycket bättre och kunde få komma hem och att det inte var någon spricka. Skönt!
Diagnosen blev istället artros i armbågsleden förmodligen orsakad av en gammal skada. Rätt dyster diagnos det också. En spricka kan man ju laga, men artros.. det går ju inte bort.
Han har nu fått komma hem och ska äta smärtstillande/antiinflammatoriskt i 10 dagar. Om han inte blir sämre ska vi på återbesök om ett halvår för att kolla hur leden ser ut.
Skulle han inte bli bra innan dess eller bli sämre blir det förmodligen operation. Hoppas vi slipper det!
Jag hoppas innerligt att han inte ska få några besvär av artrosen så att han får må bra och åldras. Min stackars oturskille. Tycker det räcker gott och väl med hans SLO.

I morgon har vi en tågresa till Norrland inbokad och på lördag är vi anmälda till en utställning. Utställningen är ju bara att glömma. Hur vi ska göra med tågresan har jag ännu inte bestämt. Jag får se i morgon hur han mår och ta ett beslut då.
.

0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar