fredag 20 juli 2012
.
Jag, mamma och hundarna gick ner på stan idag.
Precis när vi hade kommit in till stan blev vi stoppade av en tjej som var nyfiken på hundarna.
Hon var lite hundrädd men ville ändå hälsa. Eddie som aldrig hoppar på okända människor i vanliga fall kände av hennes nervositet och försökte naturligtvis hoppa på henne men jag lyckades få honom att sansa sig till slut så att hon vågade hälsa.
Dock var det Dio som fick störst uppmärksamhet. Inte så konstigt kanske :)

Tjejen i fråga var allergisk men ville gärna ha hund och hade hört att "Obama-hundar" är allergivänliga så hon och hennes sällskap ställde mig massor av frågor.
När hon skulle gå hade hon bestämt sig för att en portis får det bli! :)

Mina pojkar gjorde ett bra jobb med att charma henne med andra ord och jag lyckades uppenbarligen göra bra reklam för "min" ras. Ska bli spännande och se om killarnas uppfödare får någon förfrågan från en skånsk allergisk tjej ;)
.

0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar