måndag 30 juli 2012
.
Att skaffa en till hund var den sämsta idé jag någonsin hade kunnat komma på tyckte sambon när jag förde det på tal att jag ville skaffa en till, och speciellt en till av samma ras.
"Då blir det ju bara en till Eddie!" sa han och menade att det skulle bli en till med Eddies inte alltid positiva egenheter.
Klart det inte blir en till Eddie! Alla hundar har ju olika personligheter även om dom är av samma ras replikerade jag.
Sambon kunde inte ha mer fel och jag kunde inte ha mer rätt.
Trots att vi bara känt Dio i ca. 1,5 månad är det redan tydligt hur otroligt olika mina portiskillar är.

Eddie är svart
Dio är vit

Eddie var mer vild än tam som liten
Dio är coollugn och tar det mesta med ro

Eddie sov knappt nånting på dagarna när han var liten
Dio kan sova flera timmar i sträck

Eddie har svårt att koppla av i vissa miljöer, speciellt hemma hos andra
Dio kan koppla av var som helst, när som helst

Eddie hatar vatten och undviker det i största möjliga mån
Dio tycker vatten är rätt lattjo och tvekar inte att hoppa i sjön

Eddie skäller aldrig när det ringer på dörren
Dio skäller när det ringer på dörren

Eddie vill inte gosa och inte gärna bli kliad, utom på rumpan
Dio vill ibland ligga nära och gillar att bli kliad på magen

Eddie är en fegis
Dio är kaxig

Eddie är dålig i maten
Dio är ett matvrak

Eddie är skotträdd
Dio bryr sig inte

Fler olikheter lär dyka upp ju mer vi lär känna varanda, men kanske även likheter.
Trots att dom är så otroligt olika älskar jag mina killar och jag är så glad för att dom finns i mitt liv. Alla deras egenheter är en del av deras charm, speciellt vad gäller Eddie. Han är en mycket speciell jycke på många sätt, både bra och dåliga och hans dåliga sidor kan ibland driva en till vaninne men han väger upp det med råge med sina bra egenskaper och knasiga personlighet som gör honom så charmig och speciell.
Dio har ju bara bott med oss i ca. 1,5 månad så alla hans sidor har man väl förmodligen inte fått ta del av ännu så jag ser fram emot att få ta del av hans utveckling och få se vad han växer upp till att bli.
.

0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar