söndag 20 april 2014

Det blev slingan idag igen. Kunde liksom inte låta bli i detta underbara vårväder. Soligt, varmt och skönt.
Eddie var inte så sugen på slingan idag heller och på väg upp dit och en bit upp i slingan var han orolig och nervös. Vid några tillfällen satte han sig och lade sig ner och småskakade.
Men när jag och Dio gick vidare följde han med och när jag sa att vi skulle gå till humlebacken så hakade han på, om än lite motvilligt. Men en stund efter att vi hade kommit till humlebacken släppte allt och han studsade omkring och busade och fick några ryck då han bara rusade iväg.

Idag var det Dios tur att rulla sig i hästskit. Färsk sådan dessutom, men som tur var hann jag stoppa honom innan hela han var brun så det blev bara på ena sidan som jag spolade av i duschen när vi kom hem.

Det var vältrafikerat i slingan idag. Många joggare varav Dio jagade och skällde på en av dom. Pinsamt! Som tur var verkade han inte hundrädd men ändå... Jag skämdes något oerhört och inte kom Dio på min inkallning heller utan fortsatte bara att jaga efter och skälla på joggaren. Jag tror till och med att han nafsade efter honom. Usch, så oansvarig man känner sig!
Det får bli skvallerträning på joggare också så slutar han förhoppningsvis med dom där dumheterna.
En stund senare kom en joggare till som han började skälla på och försökte springa efter men då hade jag redan kopplat honom som tur var.
Jag lät hundarna leka en stund till efter det men dom var trötta och varma så då gick vi hem.
Kameran var såklart med också så här är dagens bildbomb.










EDDIE IN ACTION!

0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar