fredag 20 juni 2014

Förra lördagen anordnade brukshundsklubben en fotoföreläsning/kurs. Den var bara på ett par-tre timmar så det var ingen djupgående föreläsning utan mer basic. De flesta som var där var ganska novisa inom foto. Jag och en till var väl dom enda som inte använder "auto" när vi fotar, men jag tycker ändå att föreläsningen var bra. Han gick igenom inställningar, förklarade vad saker betyder, visade på våra kameror var vi hittar inställningarna och svarade på alla våra frågor. Lite olika tips fick vi också så jag tycker ändå att man fick ut ganska mycket av föreläsningen trots att jag var bekant med mycket av det sedan innan. Men jag är ju långt ifrån ett proffs så det var bra att få allt förklarat av en fotograf. Jag gick en fotokurs för väldigt många år sen och mycket har hänt med kameror sedan dess. Tekniken är densamma men jag kommer ju inte alls ihåg alla begrepp och samband mellan inställningar så det var bra att få allt förklarat för sig igen, efter si så där 22-23 år :)
Nu gäller det bara att omvandla det teoretiska i praktiken också och det är ju det som är så svårt! Alla inställningar går ju inte att tillämpa heller, i alla fall inte optimalt. Man skulle behöva olika objektiv för det men det får ju ta sin lilla tid att införskaffa olika objektiv. Dom är ju inte direkt gratis.

Jag har inte fotat på länge, dels p.g.a. tidsbrist men också p.g.a. osämjan mellan hundarna. Jag har inte haft någon lust att fota när jag inte kunnat fota båda ihop. Men efter föreläsningen kom lite av suget tillbaks så jag tog med mig Dio till sjön och övade lite. Här är resultatet:


0 kommentarer:

Translate

Inga bilder på den här bloggen får kopieras, sparas ner eller spridas. Är du intresserad av någon bild kontakta mig på portisskvaller@gmail.com

Etiketter

Summa sidvisningar